2017. sze 15.

Miért fontos az énmárkaépítés a fiatalok számára?

írta: businessacademy
Miért fontos az énmárkaépítés a fiatalok számára?

Bár az emberek alapvetően különböznek egymástól, egy dologban egészen biztosan hasonlítunk: legfőbb célunk a boldogság. Ennek egyik alappillére pedig a szakmai elismerés és kiteljesedés. Ma már alkalmazottak és vállalkozók számára egyaránt fontos, hogyan építik fel a személyes márkájukat. Ezért érdemes már fiatalkorban felhívnunk erre a figyelmüket.

junior_business_academy_37.jpg

Mit jelent az énmárka fogalma?

A self branding, azaz az énmárkaépítés már évtizedek óta jelen van a köztudatban, de az internet és a közösségi média térnyerésével már nem csak a hírességek számára fontos. A kívánt anyagi haszon és a kihívást jelentő feladatkörök megszerzésében kimondottan fontos szerepet játszik a self branding, vagyis hogy hogyan alkotjuk meg magunkat.

Az énmárka gyakorlatilag tulajdonságaink, személyes kompetenciáink, és szakterületünkhöz fűződő érzelmeink, véleményünk összessége. Ezt érdemes már fiatalkorban tudatosan megfogalmazni, majd megtanulni jól kommunikálni, hogy mások számára is egyértelmű legyen.

Miért szükséges ez a fiatalok számára?

Az üzleti életben a bizalomépítés létfontosságú. A nagy márkák is egy kifelé kommunikálható kép segítségével nyerik el vásárlóik, ügyfeleik bizalmát. Az énmárka szimpatikussá tehet minket egy befektető vagy egy potenciális munkaadó számára, így biztosítva jelentős előnyt számunkra a döntési folyamatok során.

Tévedés azt hinni, hogy ennek nincs ugyanakkora jelentősége a munkaerőpiacon, mint egy vállalkozó számára. Manapság már a legtöbb HR-es ellenőrzi a jelentkezők közösségi profiljait, illetve szakmai publikációit, megnyilvánulásait - ha vannak ilyenek. Ehhez a jelenséghez pedig mindenkinek alkalmazkodnia kell, aki igazán sikeres szeretne lenni.

Hogyan épül fel a személyes márka?

A self brandnek alapvetően 4 kritériuma van. A megjelenés, a személyiség, a kompetenciák, illetve a megkülönböztető jelek. Gyermekeinknek tehát már fiatalkorban érdemes elsajátítaniuk a testbeszéd és az öltözködés alapjait, hogy kiállásuk kifogástalan legyen. Ezenfelül meg kell tanulniuk másokkal kommunikálni és kooperálni.

Tudniuk kell, mely képességeiket hangsúlyozzák egy adott kontextusban, és azt is, hogy tudatosan keressék a kínálkozó tapasztalati lehetőségeket. Végül pedig azt kell tudatosítanunk bennük, hogyan tűnhetnek ki a tömegből?

A Junior Business Academy üzleti- és kommunikációs tanfolyamain erről és számos hasonló témáról beszélünk a fiataloknak, hogy a pályakezdés vagy egy vállalkozás beindítása élvezetes kihívás legyen, lehetetlennek tűnő akadály helyett.

Szólj hozzá